سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکته مغذی

سکته مغزی هنگامی اتفاق می افتد که خون منتهی به حفظ بخشی از مغز شما قطع یا به طور جدی تخلیه شود و این باعث می شود بافت ذهن به اکسیژن و تغذیه نیاز داشته باشد. در عرض چند دقیقه ، سیناپس ها شروع به عبور و عبور می کنند.

 

سکته مغزی یک بحران و بحران مرتبط با سلامتی است. درمان زودگذر و مختصر بسیار حیاتی است. فعالیت سریع و زودرس می تواند آسیب مغزی و مشکلات احتمالی را محدود کند.خوشبختانه سکته ها و سکته های قابل درمان و قابل پیشگیری است و در حال حاضر کمتر از 15 سال آمریکایی های کمتر سطل سکته مغزی را از هر زمانی که دارند ، لگد می کنند. کنترل بهتر عوامل خطر برای سکته های بزرگ و عظیم ، به عنوان مثال ، فشار خون بالا ، سیگار کشیدن و کلسترول بالا ، ممکن است شامل شود.

تجلیات

به شرطی که فکر می کنید ممکن است شما یا شخص دیگری دچار سکته مغزی شده باشید ، از این علائم و عوارض جانبی خودداری کنید. مراقب باشید تا قبل از شروع اثرات جانبی خود را ردیابی کنید ، زیرا زمان مشخص شدن این عوارض جانبی آشکار است ممکن است گزینه های درمانی شما را هدایت کند.

قدم زدن در مشکل

شما ممکن است با بی تدبیری یا نکات غیر منتظره ، از دست دادن برابری و از دست دادن هماهنگی روبرو شوید.

 

• صحبت کردن و گرفتن دشوار است (مشاهده)

 

ممکن است احساس سرخوردگی و ناراحتی کنید. ممکن است کلمات را به صورت شفاهی بیان کنید و یا قادر به صحبت کردن با آنها نخواهید بود ، یا ممکن است در درک کلمات مشکلاتی را تجربه کنید.

 

• از دست دادن حرکات ، لرزش ، معلولیت یا مرگ و میر و صورت ، بازو یا پا

 

ممکن است مرگ و میر ، و یک مرگ و میر غیر منتظره ، کاستی یا از دست دادن حرکت صورت ، بازو یا پا به ویژه در یک طرف بدن وجود داشته باشد. سعی کنید این دو بازو را به یکباره برسانید. در صورت شروع باز شدن بازو ، ممکن است حمله یا سکته مغزی داشته باشید. به همین ترتیب ، یک طرف دهان ممکن است هنگام تلاش برای پوز خوردن پایین بیاید.

 

ضعف بینایی در یک چشم یا دو چشم

 

شما ممکن است به طور ناگهانی چشم های کثیف ، تیره ، مه آلود یا کبودی در یک یا دو چشم داشته باشید ، یا ممکن است موازی را ببینید.

 

سکته مغزی

 

• سردرد

 

میگرن ناگهانی ، شدید ، که ممکن است با صفات ، نعمتها یا تعدیل در شناخت همراه باشد ، ممکن است سکته مغزی را در شما نشان دهد.

 

علت

 

سکته مغزی ممکن است به دلیل مسدود شدن مسیر تامین (سکته مغزی ایسکمیک) باشد یا به دلیل رگه ای که ریخته ، پشت سر گذاشته و خرد شده باشد (سکته مغزی). ممکن است معدودی از افراد ممکن است با جریان خون ناگهانی (حمله مسافرتی ایسکمیک یا حمله کمبود آهن گذرا) مواجه شوند.

 

سکته مغزی ایسکمیک

 

حدود 85 درصد سکته ها سکته مغزی ایسکمیک هستند. سکته های ایسکمیک هنگامی اتفاق می افتد که دوره های ذهن شما محدود یا مسدود شده باشد ، که می تواند جریان خون را به شدت کاهش دهد.

 

(ایسکمی). شناخته شده ترین سکته های ایسکمیک:

 

• سکته مغزی

 

سکته مغزی ترومبوتیک هنگامی اتفاق می افتد که یک انعقاد خون (ترومبوس) در یکی از دوره هایی که خون ذهن شما را تأمین می کند ، قاب شود. این انعقاد می تواند به طور مرتب به دلیل ذخیره سازی های روغنی (پلاک) باشد که در مسیرهای عرضه جمع آوری می کنند و باعث می شوند جریان خون شسته شود ، ایجاد شود (آترواسکلروز) یا به دلیل سایر ناراحتی های رگ های خونی.

 

• سکته مغزی

 

سکته مغزی هنگامی که یک انعقاد خون یا سایر مواد باقی مانده از دورتر از مغز شما (در قسمت اعظم قلب شما) قرار گرفته باشد ، اتفاق می افتد و بعد از آن از طریق دستگاه گردش خون به مجرای مغز کوچکتر منتقل می شود و در آنجا مستقر می شود. به این نوع خون خون آمبولی گفته می شود.

 

سکته هموراژیک

 

سکته مغزی هموراژیک هنگامی اتفاق می افتد که یک رگ در ذهن شما سوراخ می شود یا پاره می شود و خراب می شود. خونریزی مغزی به دلیل شرایط و شرایط بیشماری که روی رگهای شما تأثیر می گذارد ، می تواند اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ، فشار خون بالا که کنترل نشده است (فشار خون بالا) ، یا مناطق ضعیف و لرزان در تقسیم رگهای شما (آنوریسم). یک دلیل کمتری برای تخلیه ، ویژگیهای مرتبط با پراکندگی شریانی و وریدی (AVM) است که یک تغییر ذاتی از هنجار رگها با تقسیم کننده های جزئی است.

انواع سکته مغزی شامل:

تخلیه داخل مغزی

 

در تخلیه داخل مغزی ، رگ داخل مغز می شکند و سوراخ هایی در اطراف و اطراف بافت ذهن ایجاد می کند و به سیناپس ها آسیب می رساند. سیناپس های برداشته شده از این نشت از خون رد شده و به آنها آسیب می رساند. فشار خون بالا (آسیب) ، بی نظمی عروق ، استفاده از رقیق کننده خون و درگیریهای مختلف باعث ترشح داخل مغزی می شود

در این نوع در حال مرگ ، مسیر عرضه در قسمت خارج از ذهن شما یا بهم نزدیک می شود ، مخلوط ، پاره شده و به فضای بین قسمت بیرونی مغز و جمجمه شما می ریزد. این تخلیه به طور مرتب با دردهای مغزی غیر منتظره و شدید توصیف می شود. ترشح subarachnoid به طور معمول توسط ترک آنوریسم ایجاد می شود. در پی مردن ، رگهای موجود در مغز شما بزرگ می شود و باعث می شود وازواسپاسم به سیناپس ها آسیب برساند زیرا در نتیجه جریان خون در قسمتهای مختلف ذهن شما قرار دارد.

 

حمله ایسکمیک یا حمله کمبود آهن گذرا (TIA)

 

در TIA ، به همین ترتیب کوچکتر از سکته مغزی پیش بینی شده (سکته مغزی ملایم یا جزئی) ، شما باید حواشی راجع به عوارض جانبی مانند آنچه که در سکته مغزی داشته اید داشته باشید. این امر به دلیل کاهش شدید در سهام و تأمین خون بخشی از مغز شما است. TIA معمولاً کمتر از 5 دقیقه طول می کشد.

 

TIA مانند حمله ایسکمیک ، TIA علاوه بر این اتفاق می افتد که یک انعقاد خون را تکه تکه کند یا جریان خون را به بخشی از مغز شما برطرف کند. در TIA ، علائم و عوارض جانبی پایدار ، تغییر و ماندگار نیستند ، زیرا انسداد مختصر است.

 

صرف نظر از اینکه عوارض جانبی شما به طور واضح از بین رفته باشد ، به دنبال بحران و مراقبت از بحران باشید. به شرط خاموش بودن حمله TIA ، این بدان معنی است که ممکن است کمی انسداد یا یک مسیر نازک در ذهن شما وجود داشته باشد که شما را در معرض خطر جدی تهاجمی یا سکته مغزی کامل قرار دهد که احتمالاً باعث شده باشد. بعداً صدمات تغییرناپذیر و همیشگی این امر ساده است که براساس علائم یا عوارض جانبی خود بگویید که دچار سکته مغزی یا سکته مغزی یا TIA شده اید. بخش بیشتری از افرادی که بدیهیات از بین رفته اند واقعاً دچار سکته مغزی شده اند که باعث آسیب مغزی شده است.

 

مؤلفه های شانس

 

متغیرهای بیشماری می توانند خطر سکته مغزی را گسترش دهند. به همین ترتیب برخی از این عناصر می توانند فرصتی برای نارسایی قلبی عروقی ایجاد کنند. عوامل خطر سکته مغزی عبارتند از:

 

سکته مغزی

 

عوامل خطر قابل درمان قابل درمان

 

• فشار خون بالا - خطر افزایش سکته مغزی با افزایش نبض 80/20 (میلی متر جیوه) افزایش می یابد. پزشک مراقبت های اولیه شما در تصمیم گیری در مورد پالس استاندارد و هدفمند وابسته به سن و اینکه آیا دیابت دارید یا اجزای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد ، یاری خواهد کرد.

 

• سیگار کشیدن یا ارائه سیگار.

 

• کلسترول بالا - کل کلسترول بیش از 200 میلی گرم در لیتر یا 2.5 میلی مول در لیتر (mmol / L).

 

دیابت

 

• اضافه وزن یا وزن

 

• عدم تحرک

 

مسدود کردن آپنه (نوعی مسئله استراحت که میزان اکسیژن به طور نامنظم در طول شب کاهش می یابد).

 

بیماری قلبی عروقی ، از جمله خرابی قلبی عروقی ، خرابی قلبی عروقی ، آلودگی قلب یا نبض عجیب.

 

از چند نوع قرص پیشگیری از بارداری یا داروهای هورمونی که حاوی استروژن هستند استفاده کنید.

 

• مشروبات الکلی.

 

• استفاده از داروها یا داروهای غیرقانونی ، به عنوان مثال ، کوکائین و متامفتامین.

 

سایر عوامل خطر

 

• جدیت شخصی یا خانوادگی از سکته مغزی ، قسمت عروق کرونر یا TIA.

 

• سن 55 سال یا بیشتر تأسیس شده است.

 

نژاد: در مسابقه آفریقایی-آمریکایی ، خطر سکته مغزی بیشتر از مسابقات مختلف است.

 

گرایش جنسی: مردان نسبت به خانمها مقید به سکته مغزی هستند. به طور معمول خانمها در سنی بیشتر دچار سکته مغزی می شوند و از سکته مغزی مجبور به عبور از آن می شوند.

 

ناراحتی

 

سکته مغزی گاهی اوقات می تواند معلولیت ناپایدار و غیرقابل تغییر و تحول ایجاد کند ، این امر بستگی دارد که مغز تا چه اندازه کافی نیست و بخشی از ذهن را تحت تأثیر قرار می دهد. ح

 

ناراحتی ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

• از دست دادن حرکت یا بدبختی و از دست دادن رشد عضلات

 

اکنون و دوباره ناکافی بودن یا عدم وجود جریان خون به ذهن می تواند یک طرف بدن را ناتوان کند یا کنترل عضلات خاص بدن را از دست دهد ، به عنوان مثال عضلات یک طرف صورت یا یک بازوی. این می تواند با بخشی از تمرینات روزانه ، به عنوان مثال ، قدم زدن ، غذا خوردن یا پانسمان ، مشکلاتی ایجاد کند. با انجام تمرین درمانی ممکن است پیشرفت در رشد عضلات یا منطقه مرده مشاهده شود.

 

مشکلی (صحبت کردن) یا دیسفاژی

 

سکته مغزی ممکن است باعث شود که شما از پیشرفت عضلات دهان یا گلو خود فرمان کمتری داشته باشید ، صحبت کردن ، بلع یا خوردن را برای شما دشوار می کند. به عنوان مثال ، برخی از افراد ممکن است به دلیل عدم هماهنگی عضلانی داخل دهانی (Dysarthria) با احتیاط صحبت کنند (Dysarthria) یا حتی ممکن است با زبان بسیار خودشان (گفتمان یا افازیا) مشکلاتی را تجربه کنند ، که ممکن است صحبت یا درک و برداشت را درگیر کند. گفتمان دیگران هجوم می آورد یا سروده می شود. معالجه توسط یک آسیب شناس گفتمان ممکن است به بهبود و بهبود استعدادهای کلامی و گفتمانی کمک کند.

 

• بدبختی و از دست دادن حافظه یا تفکر مشکل

 

افراد بیشماری که دچار سکته مغزی شده اند ، بدبختی حافظه را تجربه می کنند. دیگران ممکن است با گمانه زنی ها ، رهبری اساسی و تفکر مشکلاتی داشته باشند. این سردرگمی ها ممکن است با درمان های ترمیمی درمان شوند

موضوعات جذاب

 

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند ممکن است مشکلات بیشتری را برای کنترل احساسات خود داشته باشند یا ممکن است دلسرد شوند.

 

• عذاب

 

معدود افرادی که دچار سکته مغزی شده اند ممکن است در مناطقی از بدن خود که تحت تأثیر سکته مغزی قرار گرفته اند ، عذاب ، مرگ ، مرگ و میر یا سایر احساسات عجیب و غریب داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر سکته مغزی باعث می شود که دست چپ خود را گم کنید ، ممکن است احساس مصرف کننده آزار دهنده یا ناخوشایند داشته باشید. ممکن است معدودی از افراد نیز به ویژه در معرض تغییرات دما ظریف باشند. به این عذاب سکته مغزی کانونی یا اختلال عذاب کانونی (CPS) گفته می شود. به طور کلی این بیماری در نیم ماه سکته مغزی ایجاد می کند و ممکن است بعد از مدتی بهبود یابد. از آنجا که عذاب توسط یک مسئله در مغز شما ایجاد می شود ، نه با توجه به آسیب های جسمی ، تقریباً هیچ دارویی برای درمان CPS وجود ندارد.

 

• تغییر در رفتار و توجه و مراقبت از خود

 

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند مجبور به تفکیک ، کمتر حضور و یا بدتر شدن اوضاع می شوند. آنها ممکن است ظرفیت مقابله با خود را از دست بدهند و حتی ممکن است نیاز به یک مدیر یا حضار داشته باشند تا نیازهای روزانه خود را برآورده سازند یا کارهای روزانه خود را انجام دهند.

 

در هرگونه آسیب مغزی ، دستیابی به درمان وسایل آن با فردی متفاوت است.

 

آماده شدن برای معاینه پزشکی

 

سکته مغزی پویا به طور معمول در یک کلینیک پزشکی تجزیه و تحلیل می شود. در صورت بروز سکته مغزی ، مرکز اصلی مراقبت بر روی کاهش مقدار زخم های ذهن و کمک به شما در بهبودی و جلوگیری از سکته های بعدی خواهد بود.

 

به شرط اینکه هنوز سکته مغزی نداشته باشید ، با این وجود از احتمال بروز سکته مغزی بعداً استرس دارید ، ممکن است این گزینه را داشته باشید که یک متخصص در اتاق بحران ، یک داروی بحران یا متخصص مغز و اعصاب ، دقیقاً به همان اندازه پزشکی ببینید. شرکت کنندگان علاوه بر این ، متخصصان ترمیم کننده داشته باشید.

 

نیاز اصلی گروه بحران و بحران حل و فصل نشانه ها و بیماری های کلی شما است. در این مرحله ارزیابی خواهد شد که آیا دچار سکته مغزی شده اید و پس از آن دلیل سکته مغزی خود را کشف خواهید کرد تا در بهترین و مناسب ترین درمان برای وضعیت خود تصمیم بگیرید.

 

در صورتی که به دنبال ملاقات با PCP هستید ، پزشک مراقبت های اولیه عوامل خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر را بررسی می کند. نکته اصلی کانون بحث شما در مورد دوری از عوامل خطر سکته مغزی خواهد بود ، مثلاً عدم استعمال سیگار و استفاده نکردن از مواد مخدر.

 

پزشک مراقبت های اولیه شما نیز روش های تغییر روش زندگی شما یا استفاده از داروهای کنترل فشار خون بالا ، کلسترول و سایر عوامل خطر سکته مغزی را روشن می کند.

 

اکنون و بار دیگر ، پزشک مراقبت های اولیه ممکن است آزمایش ها یا تکنیک ها و اقدامات صریح را پیشنهاد کند تا به احتمال زیاد خطر سکته مغزی شما را تجزیه و تحلیل کند یا شرایط و شرایط پنهانی که خطر سکته مغزی شما را گسترش می دهد را درمان کند. با خودتان و سؤالاتی که دارید صحبت کنید.

 

چه زمانی باید یک متخصص را ببینید؟

 

در صورت مشاهده علائم یا عوارض ناشی از سکته مغزی ، صرف نظر از اینکه این عوارض جانبی به نظر می رسد دارای مزاج ، لحظه به لحظه یا نوسان هستند یا به طور همزمان از بین می روند ، به دنبال مراقبت و مراقبت سریع درمانی باشید. به سرعت با شماره بحران تماس بگیرید و متوجه شوید که به طور مداوم برای شما قابل توجه است.

 

به دلیل سکته مغزی ، هر چه بیشتر با آن برخورد یا معالجه شود ، تقریباً یقیناً برای آسیب روانی ، معلولیت و ناتوانی است. برای گسترش عمر و کفایت ارزیابی و درمان ، باید در 3 ساعت از علائم اصلی نشانه ها در یک کلینیک پزشکی معالجه شوید. در صورتی که در کنار کسی هستید که به نظر می رسد که دچار سکته مغزی شده است ، در حالی که محکم برای حل بحران آویزان هستید ، محتاط باشید.

 

سکته مغزی

 

آزمون های شاخص

 

برای تصمیم گیری در مورد بهترین و مناسب ترین روش درمانی برای سکته مغزی ، گروه دارویی بحران شما نیاز به ارزیابی نوع سکته مغزی شما دارند و چه قلمروهای ذهنی شما تحت تأثیر قرار گرفته است. فاکتورهای بالقوه دیگری که ممکن است باعث ایجاد این علائم و نشانه ها شوند نیز باید از این موارد جلوگیری شوند و از بین بروند ، مثلاً تومورهای ذهن یا حساسیت به دارو.

 

پزشک مراقبت های اولیه شما ممکن است از آزمایشات برای تصمیم گیری در مورد خطر و خطر سکته مغزی استفاده کند ، از جمله:ارزیابی جسمی: ??متخصص از شما یا اطرافیانتان در مورد عوارض و عوارض جانبی که هنگام آغاز حمله و کارهایی که با آنها روبرو بوده اید ، سؤال خواهد کرد. در آن مرحله بررسی خواهد شد که آیا این علائم و عوارض جانبی هنوز ثابت است. به همین ترتیب از شما سؤال خواهد شد که چه مددجویانی را مصرف می کنید و آیا تا به حال به سر و یا صدمه ای وارد کرده اید. علاوه بر این ، اطلاعاتی در مورد جدیت خود یا خانواده خود در مورد بیماری عروق کرونر ، TIA یا سکته مغزی کسب می کنید.

 

پزشک مراقبت اولیه شما میزان گردش خون شما را اندازه گیری می کند و از یک ابزار درمانی برای شنیدن قلب شما یا شنیدن صدای خفه کننده یا ترشح در دوره کاروتید استفاده می کند که ممکن است آترواسکلروز را نشان دهد. به همین ترتیب ممکن است از یک چشم پزشکی استفاده شود تا علائم و تظاهرات سنگ های قیمتی کلسترول کمی یا خوشه های موجود در رگهای پشت چشم شما بررسی شود.

 

آزمایش خون: شما ممکن است چند آزمایش را انجام دهید تا اطلاعات مهمی در مورد سرعت انعقاد خون و ضخیم شدن خون ، قند خون زیاد یا غیرقابل انعطاف خون ، و اینکه آیا علم خون شما قابل توجه است ، به گروه درمانی خود بدهید. این معمولی است یا نه ، و ممکن است شما یک بیماری داشته باشید. زمان انعقاد خون ، سطح قند خون و نشانگرهای مهم علوم خون باید به عنوان جزئی از برنامه مراقبت از سکته مغزی شما در نظر گرفته شوند. آلودگی باید به همین ترتیب پرداخته شود.

 

• توموگرافی پردازش شده با توموگرافی کامپیوتری: تصویربرداری از مغز نقش مهم و مهمی را در تصمیم گیری در مورد سکته مغزی یا نوع سکته مغزی با شما بازی می کند. در بررسی CT ، از پیشرفت پرتوهای X برای تهیه تصاویر واضح از مغز شما استفاده می شود. خروجی CT می تواند فرار ذهن ، تومورهای مغزی ، سکته های مغزی یا پیچیدگی های مختلف را نشان دهد. پزشک مراقبت های اولیه ممکن است یک متخصص پیچیده را به رگ های شما تزریق کند تا رگ های گردن و ذهن شما را با جزئیات بیشتر (آنژیوگرافی پردازش شده توموگرافی) نشان دهد.

 

• MRI. پرتونگاری ایکس با استفاده از امواج جذاب و رادیویی شگفت انگیز ، تصاویر دقیقی و واضح از مغز شما ایجاد می کند. MRI می تواند صدمه ای به بافت ذهن ایجاد شده توسط سکته مغزی ایسکمیک و تخلیه (ترشحات) ایجاد کند. در بعضی موارد ، پزشک برای دیدن دوره ها و رگ ها و همچنین تصمیم گیری در مورد جریان خون (آنژیوگرافی واژگون کننده جذاب یا ونوگرافی جذاب) قابل استفاده است.

 

• سونوگرافی کاروتید: در این آزمایش ، امواج صوتی تصاویر واضح و شفاف از دوره های کاروتید را در گردن شما تولید می کنند. این آزمایش توسعه و توسعه فروشگاه ها و فروشگاه های چربی (پلاک) و جریان خون در مسیرهای تأمین کاروتید شما را نشان می دهد.

 

آنژیوگرام مغزی: در این آزمایش ، پزشک یک سیلندر ضعیف (سوند) کوچک از طریق یک برش کوچک ، عموماً از ناحیه شکاف ، جاسازی می کند و آن را از طریق رگ های بزرگتر به سمت مجرای کاروتید یا استخوان ها تکمیل می کند. راهنماهای جهان. متخصص در آن نقطه مواد تمایز را به رگهای شما تزریق می کند تا با تصویربرداری از پرتو X قابل مشاهده باشد. این استراتژی تصویری معقول و دقیق از مجرای درون ذهن و گردن شما می بخشد.

 

اکوکاردیوگرام: اکوکاردیوگرام با استفاده از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر متمایز از قلب شما. اکوکاردیوگرام می تواند چاله هایی از توده هایی را کشف کند که می توانند از قلب شما به مغز شما منتقل شوند و باعث سکته مغزی شوند. بعضی اوقات ، ممکن است از یک اکوکاردیوگرام ترانسفاژال استفاده کنید. در این آزمایش ، پزشک یک استوانه انعطاف پذیر که یک قطعه کوچک (اتصال دهنده) به آن وصل شده است ، از گلو به پایین به داخل گلو شما وارد می کند. از آنجا که گلو درست در پشت قلب شما یافت می شود ، اکوکاردیوگرام می تواند تصاویر سونوگرافی دقیق و واضح از قلب و هرگونه انعقاد خون را نشان دهد.

 

درمان داروییبحران و درمان بحران سکته مغزی بستگی به این دارد که شما دچار سکته مغزی ایسکمی شده باشید ، که شناخته شده ترین آن است یا سکته مغزی دارید که می تواند در ذهن شما مشکل باشد.

 

سکته مغزی ایسکمیک

 

برای درمان سکته مغزی ایسکمیک ، پزشک مراقبت های اولیه ابتدا باید خون را به ذهن شما بازگرداند.

 

بحران و درمان بحران با نسخه

 

درمان با عملگرهای ترومبولیتیک (متخصصان ترومبولیتیک) باید هر زمان که به صورت داخل وریدی انجام شود ، 4 تا 5 ساعت پس از سکته مغزی ، شروع شود و بدیهی است که هر چه زودتر انجام شود ، بهتر است. درمان سریع شانس استقامت شما را ایجاد می کند ، اما ممکن است خطر سکته مغزی را نیز کاهش دهد. داروهای همراه ممکن است به شما داده شود:

• آسپرین

ایبوپروفن یک آرام بخش ضد ترومبولیتیک (ضد انعقادی) است که یک درمان سریع و سریع بعد از سکته مغزی ایسکمیک است تا از خطر سکته مغزی ناشی از آن کاسته شود. داروی سردرد از ایجاد شکل گیری خوشه های خون جلوگیری می کند. در اتاق بحران ، ممکن است بخشی از ایبوپروفن به شما داده شود. این ممکن است تغییر کند ، اما با این حال در مورد فرصتی خاموش که روزانه بخشی از ایبوپروفن با توجه به کاهش فشار خون به شما داده می شود ، ایده آل است که به پزشک مراقبت های اولیه خود بگویید. رقیق کننده های خون دیگر ، به عنوان مثال هپارین ، ممکن است به رغم این واقعیت که ممکن است در درمان بحران کمک کننده نباشد ، برای شما توصیه شود ، بنابراین از آن کمتر استفاده می شود.

 

کلوپیدوگرل (پلاویکس) ، وارفارین (کامادین) یا ایبوپروفن با AGGRENOX نیز ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند ، علیرغم این واقعیت که این داروها به طور کلی در داروهای بحران اتاق مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

• فعال کننده پلاسمینوژن بافت تزریق داخل وریدی (TPA)

 

معدودی از مبتلایان به سکته مغزی ایسکمیک می توانند از این روش درمانی که علاوه بر آن ALTEPLASE نامیده می شود ، استفاده کنند و به عنوان یک قاعده از طریق ورید به بازو. این دارو باید 4 تا 5 ساعت پس از تظاهرات و نشانه های سکته مغزی از طریق ورید تجویز شود. این داروی قدرتمند با بیرون راندن و تخلیه خوشه هایی که باعث سکته مغزی می شوند ، توده ها را تخلیه و از بین می برد ، جریان خون را به وضعیت منحصر به فرد خود بازگرداند و می تواند به افرادی که دچار سکته مغزی شده اند سریعتر بهبود یابند. به هر شکلی که ممکن است ، پزشک مراقبت های اولیه درباره خطرات احتمالی ، به عنوان مثال ، احتمال بروز پتانسیل در ذهن فکر کند ، تا انتخاب کند که آیا این روش درمانی مستقیم برای شما است یا خیر.

 

اقدامات و اقدامات بحرانی و اضطراری: بعضی اوقات پزشکان سکته های ایسکمیک را با تکنیک ها و حرکاتی که باید به همان سرعتی که انتظار می رود انجام دهند ، درمان می کنند.

 

داروهایی که مستقیماً به ذهن ارسال می شوند

 

متخصص ممکن است از یک سیلندر بلند و شلخته (سوند) برای جاسازی آن در طول مسیر در داخل گهواره استفاده کند و آن را به سمت مغز هدایت کند ، در این مرحله تخلیه TPA را به طور قانونی به ناحیه ای که سکته مغزی رخ داده است انجام می دهد. . این درمان تا حدی طولانی تر از درمان TPA داخل وریدی است ، اما هنوز محدود است.

 

• تبادل مکانیکی و ناحیه مکانیکی خوشه های خون

متخصص ممکن است از سوند برای انتقال اندکی از بافت به داخل مغز استفاده کند تا از نظر جسمی جسم را بگیرد و انعقاد خون را جابجا کند.

تکنیک های مختلف

برای کاهش خطر سکته مغزی متناوب یا TIA ، PCP شما ممکن است سیستمی را برای باز کردن راهرو که به آرامی یا جدی از پلاک محکم جلوگیری می کند ، تجویز کند. متخصص به طور مرتب این اقدامات را برای جلوگیری و جلوگیری از سکته مغزی تجویز می کند. گزینه ها عبارتند از:

• آندرترکتومی کاروتید

بنابراین ، متخصص ، فروشگاه های چربی و (پلاک ها) را از مسیرهای کاروتیدی که در امتداد هر طرف گردن و ذهن شما قرار دارد ، پاک می کند. در امتداد این خطوط ، پزشک کمی از قسمت جلوی گردن شما کوتاه می کند ، مجرای کاروتید شما را باز کرده و پلاک های چربی که مسیر عرضه کاروتید شما را مربع می کنند را تمیز می کند. متخصص در آن نقطه مجرا را مجدداً خطوط و یا کمی رگ یا مجزا مجدد مجرا می کند. این ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد. در هر صورت ، آنداردرکتومی کاروتید به خودی خود خطراتی دارد ، خصوصاً برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر یا سایر پیچیدگی های درمانی.

 

• آنژیوپلاستی و استنت

 

در آنژیوپلاستی ، متخصص از سوند ساخته شده از استنت و با تورم تا انتها استفاده می کند ، آن را درون راهرو گلچین تعبیه می کند و آن را به داخل ورید کاروتید در گردن که مسدود شده است هدایت می کند. متخصص در مسیر تأمین مسدود شده ، تورم بادی را منفجر کرده و استنت را در قسمت بازکننده قرار می دهد تا مجرای شما پس از این استراتژی دوباره بسته نشود.

سکته هموراژیک

نقطه کانونی اساسی بحران و درمان بحران برای سکته مغزی خونریزی کنترل تخلیه و کاهش وزن داخل جمجمه شماست. به همین ترتیب ، متخصص ممکن است به کاهش خطر ناراحتی های قابل تصور در آینده کمک کند.

اقدامات بحران و بحران

در صورت مصرف داروهای منعقد کننده ، وارفارین (کامادین) یا داروهای ضد انعقاد مختلف مانند Plavix ، به شما داروهایی برای تعادل این تأثیر پیشنهاد می شود. به همین ترتیب ممکن است به شما داروهایی داده شود که وزن داخل جمجمه (وزن داخل جمجمه) ، نبض پایین ، یا صرع پیشگویی و شروع ناگهانی کاهش یابد.